שאלת את עצמך פעם מי העובדת הכי טובה בעסק שלך?

נו את יודעת, העובד או העובדת שלהם את את חייבת (כמעט) הכל.
הם הרוח החיה מאחורי העסק. אלה שנותנים את הנשמה ואת הלב הרחב בכל צעד וצעד.
אז.. זו לא הגרפיקאית שעושה לך את העיצובים המעולים, זו גם לא העוזרת האישית שלך…
או רואת החשבון. זו (כמו שבטח כבר ניחשת) את! את שבנית את העסק בשתי ידייך,
מאפס, והבאת אותו למקום שהוא נמצא היום – את העובדת הכי טובה שיש לך ?

איך את דואגת לעובדת הכי טובה בעסק שלך

עכשיו, ביננו, עם יד על הלב, האם את עושה מספיק למען אותה העובדת?
איך את מנהלת את העובדת הכי טובה שלך? איזו מן בוסית את? קשוחה כזו?
טובה מדי? נותנת מספיק מוטיבציה, שומרת על האנרגיה החיובית ומעודדת?

איך את משמרת אותה? מצ'פרת אותה? יש לעובדת שלך מספיק חופשים ופינוקים?
תוכנית בונוסים? את דואגת לה לפנסיה טובה ומרופדת? כיצד את מוודאת שהיא מתרכזת
בדברים הכי חשובים? ומה לגבי הזמן החופשי שלה? האם את מעמיסה אותה בעבודה
עד שאת חונקת את חייה האישיים? תתחילי לדאוג לעצמך!

עכשיו שכבר יש לך עסק מבוסס, זה הזמן שלך לדאוג לעצמך.
אחרי הכל, אני כאן כדי להזכיר לך את המטרות שלשמן הקמת את העסק שלך.
את זוכרת איך רק לפני כמה שנים זה היה חלום להקים עסק אותו תנהלי בדרך שלך,
בשעות שלך ובכיף שלך? אז יאללה, זה הזמן לחזור לזה.

ככה תדאגי לעובדת הכי הכי שלך:

1. הדברים שאת אוהבת –

את יודעת איך זה, ניהול העסק כולל פעולות שונות.
מחלקן את אולי נהנית והן נותנות לך סיפוק. אחרות, נו, קצת פחות…
אבל הן עדיין חלק הכרחי מפעילות העסק. הפעולות שאת פחות אוהבת
(שיכולות להיות סופר חשובות!) הן הפעולות שאת עלולה לדחות.

עכשיו שעצרת להסתכל על הדברים אחרת, זה הזמן לבדוק טוב טוב
מה נכנס לך ליומן. שום דבר שם לא צריך להיות מובן מאליו. נסי לחשוב אלו מהפעולות
תרצי להוריד מסדר יומך. את יכולה להחליט שאת פשוט לא באמת צריכה לעשות אותן.
את יכולה להחליט שאת מאצילה סמכות לאחד העובדים שלך ואת יכולה
פשוט לקבל את השירות הזה בתשלום. ולא פחות חשוב מזה,
תרפדי את היומן שלך בדברים שאת הכי אוהבת לעשות. כמה שיותר מהם.
אם אפשר לשלב את זה בתוך העסק- מעולה!
ואם לא, אז זה יטעין אותך ויתן לך כוחות על כשתעבדי.

2. שעות (וימי) פנאי –

תקשיבי, מאז שאני מאתגרת את עצמי להכניס את אותה עבודה
ב-4 ימים בשבוע במקום בחמישה ובהרבה פחות שעות, החיים שלי השתנו
(לא כולל חופשות בחו"ל באמצע השנה). ואם אני יכולה, גם את יכולה.
זוכרת, כאשר הקמת את העסק רצית עסק שיאפשר לך לתמרן בין חיי המשפחה
לעבודה בגמישות מלאה. זה התחיל נכון אבל אולי איפשהו בדרך הלכת לאיבוד?
זה כאילו קורה בקטנה, לא משהו דרמטי. פתאום את מוצאת את עצמך מקבלת שיחות
טלפון בשעות שבהן את רוצה לעשות דברים אחרים. יום אחד את עובדת יותר מידי שעות.
ואז שוב ביום שאחריו. פתאום את בודקת מייל בסופ"ש. את יודעת, ככה בקטנה, זה גולש.

אז זהו, זה הזמן לשים סטופ. את פשוט תדהמי מכמה את יכולה להספיק בפחות זמן.
תשאלי את עצמך מה (באמת באמת באמת) חשוב לך ובזה תתמקדי. וגם, תגדירי לעצמך
שעות עבודה ברורות. חופשים מוגדרים מראש בתוכנית הרבעונית ותראי מכמה שטויות
את נפטרת ואיך את מספיקה פתאום הרבה יותר…

3. מתנות קטנות –

השיטה הזו יעילה במיוחד בתקופות לחוצות או בפיקים בעסק.
אז בדיוק כפי שאת מציבה יעדים וסטנדרטים לעובדים ומצ‘פרת אותם
כאשר הם מראים הישגים חיוביים בעבודה, צ‘פרי גם את עצמך.
זה יחזור אליך עם ריבית דריבית. פה שיר כייפי, שם אמבטית קצף,
פה יום כיף עם הילדים, שם איזו חולצה שווה. בקיצור,
מה שעובד עם אסירים וילדים, לגמרי גם עובד איתנו ?

אם את מרגישה שהעסק שלך מצליח, אך בתוך כל זה את מאבדת את הכיוון
ולא מצליחה לדאוג לעצמך, זה הזמן שלך לעשות, חיים ?
את יכולה להוריד כאן  מדריך שלם שכתבתי לך על חוסן מנטאלי עסקי:

https://lp.vp4.me/81c5

ולשמור על המטרה המקורית שלשמה הקמת את העסק – חופש ועצמאות.

תעשי, חיים ?

שלך,

טל