צריכה לעשות שיחת פולואפ ללקוח? כנסי, כנסי…
כל האמת לגבי שיחת פולו אפ ללקוחות שלך
זה הלך ככה:
לקוחה פוטנציאלית מהממת התקשרה אלי.
היתה שיחה מעולה, כימיה מגניבה…
הרגשתי שיש לי בול את הפיתרון שהיא צריכה, ושזו מישהי שאני אעוף על לעבוד איתה.
ניתקנו את השיחה באווירה של חיוכים בגודל חצי מנה פלאפל.
היא אמרה שהיא תחשוב על זה/ רוצה להתייעץ עם חמותה/ צריכה לבדוק עם הוועדה הכלכלית…
וזהו.
מעולם לא שמעתי ממנה יותר.
בכל יום הייתי כותבת לי ביומן להתקשר אליה לשיחת פולואפ.
ולא מתקשרת.
ובסוף כל יום הייתי מוחקת את המשימה הזו ושוב מעתיקה למחרת.
מתבאסת על עצמי למה אני כזו תקועה וגרועה.
גם לך זה קרה כשהיית צריכה לעשות שיחת פולו אפ מכירות?
הרגשת שהכל הלך חלק, ופתאום קיבלת גוסטינג מהלקוחה?
אאוצ', אני הכי איתך.
אני רוצה לשתף אותך במחשבות שלי על למה זה קורה
(הרבה יועצים עסקיים לא הולכים לאהוב את מה שיש לי להגיד)…
ובעיקר, איך לעשות שיחת פולו אפ ומה לעשות כשיש לך שיחה מהממת עם לקוח, אבל אז צרצרים-שממה-דממה?
אז איך לעשות שיחת פולואפ נכון?
התשובה היא: לא לעשות.
פשוט לא לעשות פולואפ ללקוחות.
והסיבה לכך היא פשוטה: לקוח רוצה= לקוח עושה.
אם לקוח באמת רוצה לעבוד איתנו, הוא היה מתקשר ומוצא את הזמן, התקציב והדרך.
אם הוא לא עושה את זה, הוא לא באמת רוצה. (בדיוק כמו בדייטים :) ).
ומן הסתם, לנו לא מתאים להיות בעמדה שדוחפת ומשכנעת, ולכן גם זו משימה שנדחית ונדחית.
כי למה שנרצה להיות הקריפיות האלה…?
(שוב, בדיוק כמו בדייטים :) ).
וביננו? זה לא באמת עובד.
קרה לך פעם שלא רצית לעבוד עם מישהו ואז בזכות שיחת פולואפ ראיתי את האור?
ואם כן, האם זה עבד לך על אמת, או שזו חוויה שאת מתחרטת שהסכמת לעבור אותה?
בחוויה שלי, כשמשהו הרגיש לי לא נכון לעבוד עם נותנ/ת שירות מסויימת,
היו מעט מאוד מקרים שבהם הופתעתי לטובה..
לא בהכרח כי הם לא היו מספיק טובים במה שהם עושים.
משהו בכימיה ובביטחון פשוט לא היה שם.
והאמת היא?, שאלה גם לא הלקוחות האיכותיים שנרצה לעבוד איתם בטווח הרחוק.
אם לא לעשות פולואפ מכירות, אז מה כן לעשות?
להיות הכי על זה בשיווק הדיגיטלי שלנו.
הציטוט האהוב עלי בנושא הזה:
"כשהשיווק טוב, לא צריך מכירות".
מה לעשות, אני מאמנת עסקית ששונאת מכירות :)
ממש!
לא אוהבת את ההרגשה הזו, ותמיד משהו הרגיש לי הזוי בסיטואציה של מכירה.
אז הייתי צריכה למצוא דרך אלגנטית לעקוף את זה.
והפתרון הוא שיווק דיגיטלי מהמם.
כשהשיווק הדיגיטלי הוא איכותי, את לא צריכה למכור. הלקוחות (הנכונים), ירצו לקנות.
אז, תמיד לבדוק את השיווק שלנו.
דמייני שאת הופכת את השיווק שלך לכזה שגורם ללקוח תוך 5 שניות להבין מה את עושה, למי ואיך.
כדי שלא תבזבזי סתם זמן ואנרגיה עם לקוחות שהם לא בול בפוני.
שיווק עם שקיפות, מלהיב, כייפי, סוחף.
כזה שגורם ללקוח להבין את טווח המחירים שלך, כדי שלא יהיו הפתעות מבאסות בטלפון.
שיווק אותנטי, לא מתאמץ, ושהקול הייחודי שלך יוצא בו באפס מאמץ.
כי נולדת מבודלת.
שיווק דיגיטלי נכון, הוא כזה, שעונה על החששות וההתלבטויות של הלקוח שלנו כבר בשלב הראשוני.
שמראה את הקילומטראז' העסקי שלך.
את הנסיון ואת הייחודיות של העסק שלך.
ומי שזה מתאים לו- י ר צ ה כבר לקנות ממך.
הוא ישמח ויחכה לזה.
בלי מכירות והזעות.
ובלי שיחות פולו אפ מייגעות לשני הצדדים…
כתבתי לך כאן בבלוג ים של טיפים לזה, ויש עוד הרבה בהמשך, אז סטיק אראונד!
ושיאללה, איך אני סקרנית לשמוע מה חשבת!
תכתבי לי מה לקחת מהפוסט? :)
השאר תגובה