אחד המושגים הכי חשובים שאת צריכה להכיר
בעסק שלך אם את רוצה יותר לקוחות!

כל עסק רוצה כמה שיותר לקוחות.
זה הרי ברור, יותר לקוחות = יותר מכירות = יותר הכנסה לעסק.
אבל כדי להשיג את  הלקוחות אנחנו משקיעות בפרסום ושיווק. 
והאמת שאלו הוצאות גדולות, קטלניות אפילו לעסק.

תחשבי על זה- לגרום למישהו שעד לפני דקה אפילו לא ידע שאנחנו קיימות,
לשלוף את הארנק ולהיות מוכן לשלם על מה שיש לנו לתת,
ולהיות מוכן לשלם על זה עכשיו. הסיכויים קטנים (אבל עדיין קיימים).
בעיקר אם עושים את זה לאורך זמן. זה שיווק שלוקח הרבה מאוד זמן, אנרגיה וכסף.
אז לא פחות חשוב ממשיכת לקוחות חדשים לעסק שלך, זה לטפח ולשמר את הלקוחות הקיימים.
ובעיקר, שיהיו לנו מספיק מוצרים ושירותים כדי להביא את הלקוחות לקנייה חוזרת.
שנייה, אני אסביר.

CUSTOMER LIFE TIME VALUE

CUSTOMER LIFE TIME VALUEאו  בשם החיבה שלו CLV
הוא מושג שמדבר על אורך החיים של הלקוח בעסק.
במילים אחרות, איך את יכולה להמשיך ולתת שירות ללקוחות קיימים,
שיקנו ממך עוד ועוד.

כלומר, מהרגע שלקוח טעם מהמוצר או השירות שלך ויצא מרוצה,
הוא כבר מאמין בך ובמי שאת. הוא כבר למד לסמוך עליך ולדעת
שאת יודעת מה שאת עושה. ואז, הרבה יותר קל למכור לו מוצר המשך,
מאשר לקוח שאין לו מושג עדיין מהן היכולות שלך.

בואי נסביר את זה תוך כדי שנלגום קפה, יאללה?

הרבה אנשים, אולי גם את, עוצרים בדרך למשרד באותו בית קפה כל בוקר
ולוקחים קפה לדרך. אולי הם אפילו יקבעו פגישות מסוימות באותו בית קפה
(וככה יביאו לקוחות חדשים לעסק בלי שהבעלים היו צריכים לעשות שום דבר).
ואולי לפעמים עם הקפה הם קנו גם מאפה. אולי כשהיה להם אירוע הם הזמינו קייטרינג
מאותו בית-קפה, נו, כבר קלטת את העניין…

אם נחשב את עלות כל כוסות הקפה שנרכשו בעסק במשך שנים
שבהן הלקוח מבקר בבית הקפה, נבין מהו הערך האמתי של הלקוח הקבוע לעסק.
לא תמיד זה כל כך פשוט לחישוב, אבל די בוודאות אני יכולה לספר לך שהעלויות
של גיוס לקוח חדש הן הרבה יותר יקרות….

איך מאריכים את חיי הלקוח?

את רוצה להפוך את הלקוח שהגיע אל העסק שלך לאותו הלקוח של בית הקפה.
בית הקפה לא נזקק להמשיך להשקיע במאמצי השיווק, הלקוח מגלה נאמנות.
במקום הוצאות השיווק הגדולות ניתן, למשל, לצ‘פר את הלקוח באיזה קפה חינם פה ושם.
לזכור איך הוא שותה את הקפה שלו.לקרוא לו בשמו הפרטי, לדבר איתו
לא רק כשמגיע החשבון. זאת לא קלישאה שכדאי לבנות מערכת יחסים עקבית
עם הלקוחות שלנו. לא תרצי שישמעו ממך רק כשמדובר בגביית כספים.

  • לגלות התעניינות ואכפתיות בלקוח ובצרכים שלו-
    לשלוח לו מייל בנושא שמעניין אותו שלא קשור לשירות שלך.
  • כמה ימים אחרי שרכש את המוצר תוכלי להרים טלפון ולהתעניין
    האם הוא מרוצה מהמוצר. הלקוח ירגיש טוב ויש לזה גם ערך מוסף,
    זה יכול ללמד אותך הרבה על הצרכים של הלקוח, דבר שיעזור לך בהמשך
    בפיתוח שירותים או בשיווק. (שלא לדבר על זה, שהרבה פעמים שיחה כזו
    יוצרת אפשרות להמשך מכירה ללקוח).
  • גם הטכנולוגיה באה לעזרתנו באמצעים שונים לשימור לקוחות-
    סמס ביום ההולדת, לספר על הטבה מיוחדת ללקוחות קיימים בניוזלטר וכו' וכו'.

אז  מה שחשוב באמת היא הגישה וההבנה ששווה לך להשקיע בזה מאמצים.
במילים אחרות, יש לך בעצם שני עסקים ושני מערכי שיווק נפרדים לגמרי!
אחד שמתאים ללקוחות חדשים- עם מוצרים, שירותים ומחירים בהתאם.
והשני שמתאים ללקוחות ותיקים- עם מוצרים, שירותים ומחירים בהתאם.

כיף שבאת לפה, תישארי, תתרוצצי בערוץ היוטיוב, ובאתר –
יש מלא מלא דברים לראות ואם את רוצה ללמוד עוד על ניהול עסק ריווחי ומסודר,
את מוזמנת לבדוק את הקורסים והתוכניות שלי

תעשי, חיים ?

שלך,

טל שפיר