איך לכתוב ספר מקצועי כשיש לך עסק משגשג?

שנה חדשה מגיעה ואיתה סל שלם של מטרות וחלומות שמחכים להתגשם.

השנה הבטחתי לעצמי (ו-וואו… הנה אני כותבת את זה כאן ב-ר' גלי) שאפנה זמן ביומן שלי להמשיך לכתוב סוף סוף את הספר שלי.

תמיד כשמנסים להגשים משהו חדש, יש כבר מישהו לפנינו שהיה שם, שעשה את זה, שישמח לחלוק מניסיונו ומחוכמתו.

אז פניתי לריקי ברנר, הבעלים של בית מאמן- מאמנת ילדים, מאמנת אמהות ומלמדת הורים להיות בית מאמן ומחברת הספר "הירח קרוב מתמיד". ריקי היא בת 35 , נשואה לאורון ואמא לאלין וליעד תאומים בני 6.

שאלתי אותה: "איך, איך, איך עשית את זה?".

 

הי ריקי, ספרי קצת על העסק שלך

ב- 2014 הקמתי את בית מאמן. כדי לממש את החזון ותשוקה הגדולה שלי

לטעת בהורים בכלל ובילדים בפרט את האמונה שהם יכולים להגיע לירח. לירח שלהם.

דרך ההורים ודרך כל מי שבא במגע עם הילדים שלנו.

באמצעות כלים אשר יאפשרו להם לתקשר ולהתנהג בשפה האימונית, ושיאפשרו להם להסתובב בעולם עם בטחון עצמי, הערכה עצמית חוסן לעמוד מול כל המכשולים שהעולם יציב בפניהם.

 

אז איך עושים את זה? איך מצליחים לשלב בין העסק לבין זמן כתיבת ספר מקצועי?

בספטמבר 2016 יצאתי לעצמאות מלאה וידעתי שבאפריל 2017 אעבוד על מוצר פיזי בעסק שלי. בניתי תוכנית עבודה למוצר ובדקתי אפשרויות שיווק ומימון.

ההחלטתי לעלות בקמפיין למימון המון אחרי חקירה וקריאה.

התחלתי בהכנות לקמפיין  4 חודשים לפני שעליתי לאוויר ועוד חודשיים אחורה התחלתי בלמידה. סהכ כ-5 חודשים. בניתי לו"ז מאוד מפורט של מה קורה בכל יום עד העליה לאוויר ומהעלייה לאוויר.

 

או קי, אז קודם כל תכננת ובנית תוכנית מפורטת לעצמך. אבל איך התחלת להדביק אנשים בחלום שלך, איך הגעת אליהם?

עליתי לקמפיין ללא קהילה גדולה וידעתי שנדרשת ממני עבודה שיטתית, חשיפה אישית והכרות עם הערכים של המותג שלי.

הגאנט עבודה היה בנוי בצורה מאוד שיטתית ונעזרתי במפת חשיבה.

ידעתי מראש את תוכנית השיווק הכללית והכנתי מס' פוסטים שיווקים ובניגוד למה שהוצע לי

הפוסטים החושפניים מאוד והאישיים נכתבו באותו הרגע וללא עריכות.

אגב, אלו גם הפוסטים שזכו לכמות פרגון גדולה מאוד. הבאתי את עצמי לפוסטים וזה הכי עבד.

 

אני מאמינה שבעסק עצמאי, המצב שבו אנחנו נמצאות משקף את המצב של העסק. את יכולה לספר קצת על המסע הזה מבחינה רגשית?

בתוך תהליך הקמפיין הייתי גמישה מאוד, ניסיתי דרכים שונות לשיווק וראיתי מה עובד טוב יותר או פחות. זאת היתה רכבת הרים עם עליות וירידות חדות, בכל שעה חוויתי את כל מנעד הרגשות. החל מכעס עד אושר עילאי. זאת היתה דרך של למידה, התפתחות, התנסות בדבר כה גדול.

ידעתי שיש לא מעט עיניים בוחנות בייחוד ממתאמנים שלי וראיתי בזה הזדמנות להוכיח שאפשר להשיג כל מטרה אפילו גדולה ביותר.

 

מרתק! וגם.. נשמע עמוס… איך משלבים את הבית בתוך כל זה?

אחד הדברים שמאפיינים את העסק שלי הוא שהילדים מאוד מעורבים ויודעים בדיוק מה אני עושה =. הם מחוברים לערכים, למיתוג ומחוברים מאוד. למשל במהלך הקמפיין יצאנו חרוב וחילקנו יחד פלאיירים.

אחד הקשיים שחוויתי היו בפיזור המשאבים שלי בין הבית לעסק. ניהלתי את הקמפיין לבד – פוסטים, קשר עם מקדמים, נוכחות ברשת ועוד… ומצאתי את עצמי עובדת לתוך הלילה. תיעדפתי מטלות בתוך הבית. זאת הייתה תקופה שגם פחות הייתי נוכחת עם הילדים.

בסופו של דבר זה השתלם והגעתי ל 105% מהיעד.

 

אז לקראת סיום, יש לך מסר לבעלות עסקים נוספות שחולמות לכתוב את הספר המקצועי שלהן?

המסר שלי חד משמעי לכל בעלת עסק- אם יש לכן ירח קומו ותמריאו אליו!

תכננו את המהלכים, תבדקו מנועים, תלמדו, תכננו ותמריאו!

תדעו שלא הטיסה לא תהיה חלקה אבל בדיוק ברגעים אלו תאיצו את הקצב.

 

 

___________________________________________________________

ריקי ענתה על השאלון שרץ בקבוצת הוואטס אפ לעצמאיות שאני מנהלת משנת 2015:

שמך ושם העסק? –

ריקי ברנר – בית מאמן

העסק שלך ב-3 מילים? –

ילדים. אימון. בית.

וב-5?-

ילדים. אימון. בית. אמא. אבא.

הלקוחות האידיאליים שלך הם/ן?

ילדים + אמהות

כמה זמן את עצמאית?

שנה

מה הדבר שאת הכי אוהבת בעבודה שלך?

הכל, אפשר? אוהבת לאמן ולראות את ההצלחות של הילדים ולקרוא את ההודעות שהם שולחים לי אחרי שהשתמשו בכלים שלימדתי אותם. ואוהבת לראות את השיפור האמהות עוברות אצלי בעצמן ואיך הן מכניות את הכלים הביתה.

מה הדבר הכי מגניב שקרה לך בעסק?

קיבלתי כתבת פרגון על הספר שלי במעריב. עדיין משפשפת עיניים ולא מאמינה.

אם לא היית עושה את זה, אז כנראה הייתה לך קריירה ב…?

ניהול הדרכה בארגונים או מעצבת גרפית…

בחלומות העסקיים הכי מתוקים שלך- בעוד שנה……

יש לי פינה קבועה בטלויזיה

חשוב לי שתדעו גם ש…-

אני יכולה לשקוע שעות בעיצוב בתוכנות גרפיות.

 

brenerhome.co.il

https://www.facebook.com/brenerhome/