מעדיפה לקרוא על פני לצפות בסרטון? את יכולה לקרוא, התמלול כאן 🙂
איך לעקוב אחרי מיליון המשימות שיש לך, פלוס מע"מ?
איך לוודא שכל המשימות העסקיות שלך אשכרה תתבצענה
ושתוכלי לחיות את החיים העסקיים שאת רוצה?
הכל מחכה לך בלוח קנבן!
אז, את בחורה שאפתנית, יש לך מלא פרוייקטים שאת רוצה לעשות,
ים כדורים באוויר ובכל זאת,איך? איך, איך, איך, את שואלת את עצמך –
איך לעקוב אחרי הדבר הזה ואם את הסתובבת כאן בערוץ אז את מכירה
את החשיבות של תכנון חודשי, שבועי, יומי, רבעוני, שנתי.
את מכירה את החשיבות של תוכנית שיווקית, כמה חשוב לתכנן
את כל הדברים האלה אבל, איך אנחנו עוקבות אחרי כל זה?
תכירי את לוח קנבן – דרך מהממת לנהל פרוייקטים בעסק!
או, בדיוק על זה רציתי לדבר איתך היום. קוראים לו לוח קנבן,
תיכף אני אדגים לך ואני אראה לך מה זה אבל, לוח קנבן בא –
מהמילה היפנית. משהו בסגנון, אני פשוט דוברת יפנית בזמני החופשי 🙂
זה משהו בסגנון של לוח מודעות. זה בא מחברת טויוטה שחיפשו
איזושהי דרך לעקוב אחרי המשימות שלהם ובפרט, אם יש לך צוות
אז זה גם מאפשר לך ולצוות – פשוט להתעדכן במבט אחד
על מה כל אחד עובד, איפה הם נמצאים, באיזה שלב הם נמצאים
ומה כבר בוצע. איזה מגניב 🙂 אפשר לעשות את זה בדיגיטל,
למשל בטרלו או באסנה והיום אני רוצה להראות לך דווקא
את השיטה הטובה והישנה של – דף וניר. מאוד מדעי,
מאוד מסובך, מאוד מתוחכם.
אז אני מראה לך פה דגם מוקטן של לוח קנבן
ותכף אני גם אראה לך דגם מוגדל. כי פשוט הוא כל כך גדול
שהוא לא נכנס כאן ותחשבי שאת לוקחת בעצם לוח ואת מחלקת אותו
לשלושה חלקים: לעשות, בעשיה עכשיו ועשיתי ולמעלה את בוחרת
שלושה פרויקטים – לא יותר. למה לא יותר משלושה פרויקטים?
כי אנחנו לא רוצות להעמיס על עצמנו. אנחנו רוצות לוודא שמה שאנחנו
עושות הוא מדויק, הוא מלוייזר – הוא לייזר, אוקי. הוא סופר מפוקס וברור לנו
בדיוק על מה אנחנו עובדות באותו רגע ולכן אין פה שבעת אלפים עמודות.
אנחנו גם לא נוסיף פה שבעת אלפים עמודות. יש פה שלושה פרויקטים עיקריים.
1,2,3 – מה הרעיון, את לוקחת איזשהו פוסט איט או כותבת, עדיף עם דבקיות –
ואת פשוט כותבת בכל פרויקט כזה, כל מה שצריך להיעשות, כל הדברים
מ- א' ועד ת'. איך את יודעת מה צריך לעשות? אה, תסתכלי כאן בערוץ שלי –
על סרטונים אחרים, על איך לעשות תכנון חודשי, איך לעשות תוכנית שיווקית,
תסתכלי שם ואז תראי את כל המשימות שיש לך בעסק אבל תקחי את זה
על שלושה פרויקטים. למשל, פרויקט אחד יכול להיות למשל מוצר חדש
שאת רוצה לעשות, פרויקט שני יכול להיות להעביר את הדברים שלך
לדיגיטל ופרויקט נוסף יכול להיות נגיד, התוכנית השיווקית שלך לאותו רבעון
ואז את כותבת בדבקיות מלא, מלא דברים ואז כל פעם שאת עובדת על משהו,
את מעבירה את הדבקית מ- לעשות ל- בעשיה. פה נמצא כל מה שאת עובדת עליו
עכשיו. האם יהיו כאן שבעת אלפים דבקיות? יהיו כאן 3, 4 גג, לא יותר.
4 דברים שאת יכולה לעשות במקביל, כמה אפשר לעשות במקביל?
נכון, נשים, הכל, אנחנו סופר מתוחכמות, אין ספק אבל, עדיין – 4 דברים
ואז למטה, וזה הכי כיף, יש את ה- עשיתי. מה שכבר עשית את מורידה
מ- בעשייה, לעשיתי. מה שכבר עשית, מה שכבר סיימת, מה שכבר תיקתקת,
מה שאת כבר אחרי. איזה מגניב?! אז בעצם התהליך הוא שאת מורידה
מלמעלה את הדברים שאת צריכה לעשות, לדברים שהם עכשיו בעשיה
וברור לך בדיוק במה את מתרכזת עכשיו ואז למטה לדברים שכבר עשית
ואז את שומרת את הדבקיות האלה ובסוף הרבעון את אומרת "איזו תותחית –
אני, כמה דברים כבר עשיתי".
אפשר לעשות את זה בדיגיטל
עכשיו, כמו שאמרתי לך, אפשר לעשות את זה בדיגיטל,
במיוחד אם יש כמה אנשים בצוות שלך שאתם רוצים כל הזמן לנהל
את הפרויקטים ביחד ולראות שבאמת הדברים מתבצעים כמו שצריך.
אפשר לעשות את זה בלוח (אראה לך את הלוח שלי), אם הצוות
שלך נמצא איתך פיזית באותו מקום או, עוד יותר טוב, כשאת בעבודה
ואת מוצפת, שזה יהיה לך מול העיניים, הלוח שלך ושם את יכולה
לראות בדיוק על מה את עובדת עכשיו, לא להרגיש מוצפת מכל המשימות
שיש. אם את מרגישה מלא, מלא משימות וזה עושה לך לא טוב,
זה עושה לך הרגשה שלא תספיקי, אז תעזבי. תעשי כל פעם –
לא את כל המשימות שצריך, תקחי נגיד, לחודש הקרוב או לשבוע הקרוב
אפילו. בימים ממש עמוסים, ליום הקרוב, לא יותר מזה. אם את בנאדם
שההפך, רואה את כל הדבקיות האלו ואומר "ואייי, איזה מגניב,
אני הולך לעשות את זה…" וזה מעורר בך השראה, אז ההפך –
תעמיסי, תעמיסי את כל הדבקיות וזה יתן לך מוטיבציה להמשיך
ולעשות. העיקר שככה את מוודאת שאכן הדברים קורים.
מה עושים עם דברים שנמצאים בקנבן ולא קורים?
מה עושים עם דברים שנמצאים שם ולא קורים?
א. כנראה שזה לא כזה חשוב, היו לך דברים אחרים לטפל בהם,
עשית דברים אחרים, הגעת לדברים אחרים ו-ב. אם זה משהו שכן צריך
לקרות וכן בהול, כנראה שחסרה לך שם אינפורמציה, איך לעשות את זה,
איך לקדם את זה ואז כדאי וצריך לפנות לאיש מקצוע כדי שתוכלי להגיע
לדברים שאליהם את רוצה ושואפת להגיע. אני רוצה להראות לך
את לוח הקנבן שלי. אני עשיתי אותו DAY כי זאת אני. אני אוהבת גם בדיגיטל
כי מאוד חשוב לי וזה עושה לי סדר אבל גם את המוצר הפיזי של ה- DAY.
זה התחביב שלי אבל זה לא אומר שאת צריכה לעשות גם וגם.
יכול להיות שיספיק לך בדיגיטל ואני שוב כמו תמיד אומרת שיש ערך מוסף
מאוד גדול לעשות את זה פיזית כי אז את יכולה לשתף את הילדים
וזו הזדמנות ללמד אותם עוד שיטה של איך להיות… ילדים צריכים להיות ילדים
כן, אבל זה מחלחל וכשהם יהיו בוגרים זה יעזור להם להגיע ולהתחיל משימות
בלי להתמהמה ובלי למרוח וזה יעזור להם להתחבר לדברים שהם רוצים
וקצת להבין איך הם עושים את זה ואת כמו תמיד מנהיגה את הבית
ומראה להם ומעוררת בהם השראה לאיך לעשות את הדבר הזה.
את יכולה ליצור לוח קנבן לכל המשימות, הפרויקטים הגדולים שאת עושה
כרגע בעסק שלך, את יכולה ליצור את זה לבית שלך, לדברים שאת רוצה
שיקרו ולפרויקט ספציפי, למשל לשיפוץ או מה שזה לא יהיה, לפרויקטים
עם מליאנתלאפים משימות פלוס מע"מ ושאת לא יודעת מאיפה להתחיל.
זה הלוח קנבן שלי – KANBAN BOARD
אז זה הלוח קנבן שלי – KANBAN BOARD הוא גדול, הוא ענקיסתי 🙂
הוא לא גמור, הוא רק ההתחלה וכמו שאת רואה, 3 הפרויקטים הגדולים.
(זה לא כל המשימות, יש לי עוד הרבה מה להוסיף) החלק השני הוא בעשיה
והחלק השלישי, עשיתי (עשיתי אותו יותר גדול). כמו שאת רואה הוא מעוצב
עם צבעים שאני אוהבת ונוסכים בי השראה והוספתי את המדבקות שלי.
זה כל הזמן מול העיניים, במשרד וזה כל הזמן מעורר בי את הפוקוס
להתמקד על הדברים שאני רוצה שבאמת יקרו בעסק.
אז, מה חשבת? מחכה לשמוע. תגיבי לי כאן בתגובות ואם יעניין אותך
לראות איך אני עושה את זה גם בדיגיטל עם הצוות, איך אני משתפת את זה,
תכתבי לי בתגובות, אולי אעשה סרטון גם על זה .
תעשי חיים 🙂
שלך,
טל
השאר תגובה