ואם את מעדיפה לקרוא במקום לצפות בסרטון, תמללתי לך אותו :)
איך תקבלי יותר תגובות לייקים ושיתופים
אוקיי, כתבת פוסט, צילמת סרטון, כתבת בבלוג ואת בטוחה שזה פוסט
בעל ערך. השקעת, נתת הלב שלך, את הנשמה שלך, כתבת חיברת, חשבת, מחקת,
אמרת כן,לא… אני אפרסם, אני לאט אפרסם.. פירסמת ואז….??? צרצרים….
כלום, אין תגובות, אין שיתופים, אין לייקים… העולם נשאר בדיוק אותו הדבר.
למה זה קורה? בואי נחשוב ביחד. איך תוכלי לקבל יותר תגובות לייקים ושיתופים:
אאוצ' זה כואב, אני יודעת. כתבת משהו שבאמת חשבת שהיה מדם ליבך,
שבאמת חשבת שיעניין, שיגיבו. השקעת זמן, השקעת אנרגיה ולא קרה כלום.
למה זה קורה? יכול להיות שהפוסט שלך לא באמת ענה על צורך של הלקוח.
מה זה צורך של הלקוח? בואי נדבר רגע תכלס, צורך של הלקוח זה משהו שגורם
לו כל הזמן לחשוב על זה. כל הזמן להגיד "וואיי, הלוואי ש…. הלוואי ש….
הלוואי ש…. הלוואי ש…. או להגיד, "יווו איך בא לי…. איך בא לי….
זה צורך של הלקוח, זה משהו שהופך להיות מרכז חייו.
צורך לא קורה באותו רגע, אלא בדרך כלל הוא מתבשל, לוקח זמן
עד שלקוח מבשיל לדבר הזה ולפעמים, וואלה, הוא כן קורה באותו רגע.
באותה השניה בא לו. נהיה לך חם את מדליקה מזגן, למה? כי יש לך צורך, כי חם לך.
לפני זה, לא הדלקת, לא חשבת אפילו, לא עניין אותך.
רוצה יותר תגובות לייקים ושיתופים, זה מה שאת צריכה לדעת
זאת אומרת שיכול להיות שמה שאת כתבת לא באמת בוער בלקוחות שלך,
לא באמת זו הנקודה המשמעותית, המרכזית שאליה הם מכוונים, שעליה הם חושבים.
לא נגעת כאן בעצב החשוף. ואז, מה שקורה – ברגע שאנחנו לא מרגשות אותם,
לא נגענו להם במשהו שמכאיב להם, לא ריגשנו אותם ואז מה הם נותרים?
הם נותרים רגישים, "בסדר…, עוד פוסט, סבבה…" כמו העוד אלף אחרים שהם
ראו באותו יום ותחשבי, בעולם הזה אנחנו מותקפות בפרסומות, בפוסטים, ב…
כל מי שאת מציעה לה חברות תוך שניה שולחת אותך לעשות לה לייק בעמוד העסקי,
מכירה את זה? איך אני שונאת את זה, זו לא הדרך מון – שרי, לא הדרך.
אז, אנחנו מופגזות כל הזמן, בתחנת אוטובוס, את רק נוסעת באוטו שלך,
את רואה כל הזמן פרסומות בשלטי חוצות ובתחנות אוטובוס וברדיו ובכל מקום
שיש אנחנו מותקפות בפרסומות. אם לא נגעת בעצב החשוף של הלקוח שלך
באותו רגע, או הלקוח הפוטנציאלי, הוא נותר אדיש, האורות דולקים –
אף אחד לא בבית, הוא לא מקשיב! אז בגלל זה כמובן, הוא גם לא עונה, לא מגיב.
רוצה יותר תגובות לייקים ושיתופים – שימי לב לזה:
דבר נוסף וזה אני ממליצה לך מאוד מאוד לשים לב לזה – גם לחומרים שתעשי
מעתה ועד עולם אבל גם קחי רגע את הדקה הזאת לעבור ולסרוק את כל החומרים
האחרונים שפרסמת, נגיד בחודש האחרון – לא צריך יותר ותסתכלי רגע,
על מי הזרקור? מי הנושא של הפוסטים שלך ומי הנשוא?
האם כל הפוסטים הם עליך? "אוהבת ת'עבודה ש'לי, איזה כיף העבודה ש'לי…
או על הלקוח? על מה שמעניין אותו, על מה שמציק לו, על מה שבא לו,
על מה שמפחיד אותו, על מה שהוא רוצה, על מה שהוא חושק, על מה שהוא צריך
בדיוק עכשיו בזמן הזה וזה המקום שלנו לגוון: הושענה רבה, איסרו חג, ישרוטל…
אנחנו כל הזמן נעדכן את החומרים שלנו לפי מה שקורה ללקוח שלנו במהלך השנה,
במהלך הזמן הנתון. אז, האם הפוסטים שלך הם עליך, על העסק או על הלקוח,
על הצרכים שלו, על הרצונות שלו, על מה שמעניין אותו, על מי שהוא,
על מה שהוא, על תוצאות שהלקוחות שלך הגיעו אליהם, על הצלחות שהלקוחות
שלך עברו אוקיי, על מי הזרקור?
ברגע שתעשי את השינוי הקטן הזה, מבטיחה לך – ברגע שתעשי את השינוי הזה
והפוקוס יעבור ממך וממי שאת – ללקוח שלך, למה שמעניין אותו, את כבר תראי הרבה
יותר אינגייג'מנט והרבה יותר תגובות בגלל שבעצם ריגשת אותו, נגעת בו, דיברת עליו.
הוא זיהה את עצמו במילים שלך ולזה אי אפשר להישאר אדיש.
לא קיבלת תגובות לייקים ושיתופים, תזכרי דבר אחד
תראי, קהילה נבנית לאורך שנים. זה לא ביום אחד ולא בשנה הראשונה,
זה לוקח זמן ולוקח זמן עד שאנשים מרגישים שהם באמת מכירים אותך
והם באמת מתחילים להיקשר אליך – גם אם זה וירטואלית ובאמת מתחילים
לענות לך ולהגיב לך וזה לוקח זמן. זה לא אומר שלא עוקבים אחרייך,
זה לא אומר שאת לא תשמעי משפטים כמו "אני יושבת ומסכמת את הפוסטים שלך",
את כן תשמעי אותם. זה לא אומר שאת לא תשמעי משפטים כמו:
"אני עוקבת אחרייך שנים"… לא מלחיץ בכלל נשמה, אני כאן כל הזמן,
לא צריך לעקוב – אני כאן :))
זאת אומרת שגם אם לא מגיבים לך, זה לא אומר שלא נגעת באנשים,
זה לא אומר שלא ריגשת וזה אומר שהציפיות שלנו צריכות להיות בהתאם.
צריך פה הרבה ענווה והרבה סבלנות וגם תמיד לבדוק מה עובד, מה לא עובד.
אם משהו לא עבד זה פשוט אחלה הזדמנות להבין דרך שלא עובדת ולא נוגעת
בקהל שלנו. יכול להיות שבעטיפה אחרת זה כן יעבוד, יכול להיות שבפלטפורמה
אחרת זה כן יעבוד זאת אומרת שאם כתבת פוסט ותעלי אותו כסרטון,
זה פתאום יעבור אחרת לגמרי. יכול להיות שעם הזמן, כשזה יהיה להם יותר רלוונטי
זה כן יעבוד אוקיי. קהילה זה דבר שלוקח זמן להיבנות ולוקח זמן לאנשים לסמוך
עלייך, לחבב אותך ולהגיב לך. להרגיש את הקשר הבלתי אמצעי איתך ולרצות להגיב
לך אז סבלנות, סבלנות, סבלנות, סבלנות. אני בטוחה שאת טובה!
באמת שאני בטוחה שאת טובה, את יודעת למה אני בטוחה?
כי בטח את באמת משקיעה את הנשמה ואת באמת מפתחת את עצמך כל הזמן
ואת הולכת ולומדת ומתפתחת אז זה רק עניין של התמדה. אם כל דקה פנויה
תעבדי על הכלי שזה את ותחזקי את עצמך יותר ותלמדי יותר ותתני יותר ערך,
בסופו של דבר זה יגיע כי את נותנת ערך לאנשים אחרים.
אז, קהילה לוקח לה זמן להיבנות – התמדה!
ואגב, אם אנחנו כבר מדברות על קהילה, מאוד כדאי לחזק את הקהילה שלך
גם באוף ליין, לא רק בוירטואליות כי כשאנשים נפגשים – באופן טבעי נוצרים
קשרים, באופן טבעי מתחילים לדבר אחד עם השני, מתחילים להיות הוויב
והצחוקים וחוויות משותפות ביחד וברגע שהקהילה שלך תפגש גם באוף ליין
ולא רק באון ליין היא תהיה חזקה יותר, היא תגיב לך יותר. הן יגיבו אחת לשניה
על החומרים שלך וככה בעצם את תחזקי יותר את הקהילה שלך ואת תצרי
ותעלי את הסיכויים שאנשים יגיבו דווקא לך, דווקא עכשיו.
דרך נוספת לקבל יותר תגובות לייקים ושיתופים
דרך נוספת לקבל יותר שיתופים: יכול להיות שפעם את הוצאת דברים
והשקעת בהם ולא קיבלת תגובה בחזרה ויכול להיות שקצת נכווית מזה
ויכול להיות שהתחלת לחשוב: רגע אולי זה לא מספיק טוב, אולי אני לא מספיק
טובה, חמותי צדקה, אולי אני צריכה להיות שכירה – מכירה את זה?
ואז בעצם מה שקרה זה שבפעם הבאה שהוצאת את החומרים שלך,
את היית קצת פחות את. את היית משהו קצת ליד, קצת פחות אותנטית,
קצת יותר נחמד ומהונדס ומנסה לרצות ומנסה שיאהבו אותנו שזה הדבר
הכי בסיסי שיש בעולם הרי… ואז בעצם מה שקרה, עבר ממך מסר שלא היה
מספיק מדוייק, לא היה מספיק את ואז הקהל – קהל הליבה שלך אליו את מכוונת,
שלו את מקדישה את החיים שלך – לא הגיב אליך כי זה היה ליד, כי זה לא היה מדויק.
אז לא להישבר, להיות את, להיות אותנטית, להתמיד ואת תראי שהקהל הנכון
יפנה, יגיב, עם הזמן הוא יתחיל להכיר אותך והוא יתחיל להגיב. אז, תשימי לב
שלא באנו לרצות אף אחד, תהיי את ומי שאת ואת לא יכולה – אף פעם, סטטיסטית
לא הגיוני- שתתאימי לכולם, שכולם יעופו עליך. זה בלתי אפשרי – זו משימה
בלתי אפשרית. לא במובן הטום קרוזי שבעניין, במובן שבאמת זה בלתי אפשרי.
אי אפשר שמאה אחוז מהאנשים יאהבו אותנו, באסוש אני יודעת. ועדיין,
מספיק שהאנשים שמחוברים אליך, מספיק מהאנשים שכן רוצים עוד ממך
שכן מעוניינים במי שאת ובמה שיש לך לתת לעולם, כן יתקרבו וזה יקרה
על ידי מסר אחד ברור ואותנטי. הרי, בסופו של דבר אנשים משלמים לך
על מי שאת, על מה שאת, על מה שאת באה לעשות בעולם הזה.
כסף נמשך למקום שהוא פתור, שהוא רענן, שהוא חי, שהוא שמח
ויכול להיות שמהפחד העסקי שלך את טיפה יותר מכווצת, טיפה יותר
מפוחדת ולשם לא זורם כסף. כסף לא זורם למקום שהוא מפוחד,
מכווץ וקצת מבוהל. הוא זורם למקום שמח ומואר ופתור.
יכול להיות שפשוט מאוד, שימי לב – וואווו שרלוק – תקשיבי,
לא הנעת אותם לפעולה. לא אמרת להם תעשו לי לייק או לא אמרת להם,
תשאירו תגובה או לא אמרת להם מה לעשות. יכול להיות שהם חשבו
שמה שאת רוצה זה שהם יכנסו ללינק מסויים או שהם יצפו בסרטון מסויים,
הם לא חשבו שמה שאת רוצה זה בהכרח לתת לייק או להשאיר תגובה
או להניע לפעולה. פשוט להגיד" אם אהבתם את הסרטון לחצו לייק
והשאירו תגובה. זה משהו שלקהל שלנו יהיה ברור יותר מה לעשות.
כן זה קצת מצחיק אבל לפעמים הדבר הקטן הזה יתן לך יותר תגובות
ויותר לייקים אז תנו לי יותר תגובות ויותר לייקים. אם אהבת את הסרטון
והוא נתן לכן ערך, בבקשה לחצו על הלייק, הרשמו לערוץ כמובן
והשאירו תגובה ובסופו של דבר אני רוצה להזכיר לך משהו אחד,
את נמדדת לאורך זמן, לא בפוסט הראשון, לא העשירי ולא החמש מאות,
בפוסט האלף והשלושת אלפים. אנחנו כאן לאורך זמן, אנחנו כאן כדי ליצור
עסק שהוא משמעותי שהוא ריווחי, שהוא משרת הרבה אנשים לאורך זמן
והמטרה היא בסופו של דבר לאו דווקא לקבל תגובות, שיתופים ולייקים.
המטרה היא בסופו של דבר להפוך את הלקוח ללקוח. לא למישהו
שמתעניין וקצת צופה בסרטונים שלך ובפוסטים שלך וקצת קורא וקצת
עושה ומידי פעם משאיר איזה לייק מנומס אלא זה מישהו שבאמת את
יכולה לעזור לו, שבאמת את יכולה להפוך אותו ללקוח שלך. זאת המטרה.
האם את בפוסטים שלך, בסרטונים שלך, בחומר השיווקי שלך מספיק
מושכת אותו? מספיק גורמת לו להבין שאת אשת המקצוע המתאימה,
בזמן הזה לבעיה שלו, שאת זו שיכולה לפתור לו אותה, שאת זו שיכולה
לקדם אותו? האם את מספיק מציעה מעמדי מכירה? האם את מספיק
אומרת "הירשמו עכשיו לקורס שלי.." מזמינה לסדנאות שלך, מזמינה לדברים
שאת עושה? ברגע שאת עושה את הדבר הזה אז הלקוח שלך – מתחיל לבעור בו,
דווקא עכשיו לפנות אליך. אז תשימי לב, המטרה היא לא פוסטים ושיתופים,
זה נחמד וכיף ואחלה לאגו. בסופו של דבר המטרה שלנו היא לעזור ללקוח שלנו,
למכור לו ולכן שימי לב שאת מציעה מספיק מעמדי מכירה ולא רק מסתפקת
בתוכן חינמי שהוא סבבה והוא אחלה והוא יופי והוא חשוב והוא דרך שלנו
לתרום לקהילה אבל הרבה פעמים – נשים קצת נתקעות שם, קצת נתקעות
במקום הזה של לתת את החינמי ויש קצת חששות שלא ישלמו לי.
כשאני אתחיל לבקש על זה כסף, שלא ישלמו. אז שימי לב שאת מציעה
מספיק מעמדי מכירה. מה היחס? אחד לשלושה פוסטים – שאחד לשלושה
פוסטים יהיה מכירה וכל השאר יהיו ערך טהור. מה חשבת? אני מחכה לשמוע.
אם עדיין לא הכרנו אז אהלן, ברוכה הבאה שמי טל שפיר – עושים, חיים :)
אני מלווה בעלות עסקים, מרצה, מחברת של ארבעה ספרים בתחום הלייף סטייל
והעסקים. את מוזמנת ללחוץ כאן ולראות את כל התכניות, את כל הליווים שיעזרו לך
לעלות לרמה הבאה בעסק שלך ולהרוויח יותר ולשווק בול בפוני.
תעשי חיים ?
שלך,
טל שפיר
השאר תגובה