את מנכ”לית עצמאית, אבל מה הסיפור שלך?

יש ציטוט נהדר של סימון סינק שאומר:
"אנשים אינם קונים את מה שאת עושה, הם קונים את ה- למה את עושה את זה.
ומה שאת עושה פשוט מוכיח את מה שאת מאמינה".

בשוק יש אינספור עסקים המתמודדים על תשומת הלב של הלקוח.
מלא עסקים שמציעים בדיוק את אותם המוצרים ולפעמים, כמעט זהים לחלוטין.
אך כאשר המוצרים נתפסים כהומוגניים בעיני הלקוח את נבלעת בתוך התחרות.
וזאת הסיבה שעסקים משקיעים כל כך הרבה בבידול ומיתוג העסק שלהם.

יש המון דרכים לבדל את העסק ואת המוצרים שלך, וכמו שסימון אומר,
אחת מהן היא להביא את הסיפור של המוצר ואת הסיפור האישי שלך. 
כאשר את מביאה את הסיפור האישי שלך את פונה אל הרגש, את יוצרת הזדהות-
רגשית אצל הלקוח. הוא כבר לא רואה מול עיניו את "המוצר ההומוגני",
אלא את הסיפור האישי שלך, סיפור שבמידה מסוימת, יכול להיות גם הסיפור שלו
או לפחות, חלק מההשראה שלו. ואני כבר "שומעת מה את חושבת"…
את מי זה מעניין.?! אז יש לי חדשות בשבילך: הסיפור האישי שלך הוא ה-סיפור.
זה מה שבסופו של דבר מעניין ומדבר אל הלב של הלקוח.

את עדיין תוהה למה הסיפור שלך חשוב?

תסתכלי על זה מהצד לרגע: את מנכ”לית עצמאית, יש לך לייפסטייל סופר מדליק,
כזה שאחרים – חולמים עליו והסיפור שלך, לא רק מעניין, הוא גם מעורר השראה!
בוודאי שהלקוחות רוצים לשמוע את ההיסטוריה, לשמוע על הרגע שבו קיבלת את ההחלטה
ובחרת לקפוץ למים ולפתוח עסק עצמאי. הם רוצים לדעת מה היה גורם ההשראה,
מה החזון שלך, מה הלמה שלך ויותר מהכל, הם רוצים לדעת את כל זה כי הסיפור שלך,
גורם להם להרגיש, הסיפור שלך נוגע בהם, הסיפור שלך מחבר אותם אליך.

אני תמיד אוהבת לקחת את התאוריה אל הדוגמאות המעשיות, בואי נניח-
שהמוצר שאת מביאה לשוק הוא תכשיט. הרי את לא היחידה שמוכרת תכשיטים
ובטוח שישנם גם תכשיטים אחרים בעלי "מאפיינים" דומים וגם המחיר, פחות או יותר…
במילים אחרות, המוצר של הפך להיות הומוגני ובתכלס, נבלע בתוך התחרות.
לעומת זאת, כאשר את מכניסה את הסיפור האישי שלך לתוך תהליך השיווק
את למעשה מעניקה לתכשיטים שלך ערך רגשי, עומק, את מעוררת הזדהות
של הלקוח עם התכשיטים שלך – עם העסק שלך.

מה הסיפור שלך, מה את באמת מוכרת ללקוחות שלך?

תני ללקוחות שלך להתרגש ביחד איתך, וזה ממש לא משנה אם זה –
דרך אתר האינטרנט, דרך רשתות חברתיות, או אפילו פיזית, על כרטיס שמצורף
לכל מוצר שאת מוכרת. שתפי אותם איך התחלת לעשות תכשיטים,
מה את מרגישה כלפי התכשיטים שלך, מה הסיפור באמת, מה הסיפור שהלקוחות
שלך מספרים על המוצר שלך? על התכשיט שלך? מה באמת מכרת להם…
יש הבדל בין סתם תכשיט לבין תכשיט עם סיפור, זה מה שעושה את ההבדל,
זה מה שמעלה את הערך של התכשיט, ההבדל הוא בסיפור וזה מה שמוכר.
באנגלית זה נקרא סטוריטלינג. אפילו חברות מתחום ההייטק עושות בזה שימוש,
למשל דרך האינסטגרם- הן מביאות לנו את הסיפור שמאחורי הקלעים,
את הסיפור האישי של המוצר.

כך מקדמים היום את המטרות העסקיות ואם בא לך לקבל עוד כלים – לחצי כאן

אז תעשי, חיים ?

שלך,

טל שפיר