מעדיפה לקרוא במקום לצפות בסרטון?
הטקסט המלא עבורך- כאן:

איך לצאת מתקופה קשה בעסק שלך?

היום אנחנו הולכות לדבר על משהו שלא מדברים עליו,
לא מדברים עליו. הכל דיסני וציפורים ונסיכות, אבל לא.
יש גם תקופות קשות בעסק, יש תקופות שאת לא ריווחית,
יש תקופות גרועות לכולן. גם להכי גדולות שאת רואה שם –
יש תקופות קשות ומי שעדיין לא הייתה לו תקופה קשה,
אני לא יודעת איך לגלות לך את זה אבל כנראה שתהיה לך
תקופה קשה. זה חלק מהעניין, אוקיי. זה חלק מהעניין בעסק שלנו
בהתפתחות שלנו, העסק שלנו פועם, נושם, הוא מתכווץ וגדל,
מתכווץ וגדל, זה חלק מהעניין. אבל, יש הרבה מה לעשות.

כך תזהי שאת בתקופה עסקית לא טובה

אז קודם כל, איך תזהי שאת בתקופה עסקית לא טובה?
שהעסק שלך אולי עלול להגיע לכישלון? כמובן, פשוט מאוד –
רווחיות. את לא מספיק ריווחית. את אולי מגלגלת כסף,
אולי נכנס כסף אבל הרווח, הצ'צ'ינג, צ'יצ'ינג הוא לא מספיק גדול.
זה מה שאומרת לך רואת חשבון טובה וכמובן אם את על המספרים שלך,
זה מה שמרמז לך שהעסק במצב לא טוב והוא עלול להגיע לכישלון.

אין לך מושג איך להעלות את הרווחים?

ובנוסף לזה, גם אין לך ממש מושג איך תרוויחי יותר כסף
וזה הסימן השני. את לא באמת רואה איך את יכולה לצאת מהלופ
הזה, איך את יכולה לצאת מהמעגל הזה. זה עוד סימן  שהעסק שלך
נידון לכישלון או לפחות, כישלון רגעי, בתקופה יותר קשה
כי את לא רואה איך את הולכת להעלות את הרווחים שלך
וכשאת לא רואה איך את הולכת להעלות את הרווחים שלך,
אז את לא תעלי את הרווחים שלך. אין לי פה משהו מאוד
אינטליגנטי להגיד על זה. 

איך תוכלי לצאת מהתקופה הקשה בעסק שלך:

אז הנה כמה דברים שאת יכולה לעשות כדי להפשיל שרוולים
ולצאת במו עצמך, במו כוחותיך, במו מי שאת מהממת אחת –
מהתקופה הקשה בעסק.

הדבר הראשון שאת רוצה לעשות והוא הכי מובן מאליו,
הוא לקצץ בהוצאות, זה ברור. בתקופות כאלה את לא רוצה
להתחיל לחלק את הכסף שלך, את רוצה להשאיר כמה שיותר
ממנו אצלך וזה אומר, להתחיל לחשוב על כל הוצאה –
חמש, שש, שבע פעמים ועוד פעם בחזקת חמש, שש, שבע פעמים.

מה את יכולה לעשות כרגע? לא לנצח, לא לתמיד,
אני הכי בעד להאציל סמכויות אבל כרגע, בתקופה הזו,
איזו הוצאה היא לא סופר קריטית, היא לא הכי חשובה בעסק שלך,
היא לא הדבר המרכזי שעליו את תוציאי את התקציב שלך?
כי כל הוצאה כזאת בסופו של דבר, פוגעת לך ומכרסמת לך ברווחים.

איזה אפיק שיווקי לא רווחי לך?

אז מה, איזה למשל, אפיק שיווקי – הוא לא רווחי לך? לא שווה לך להיות שם?
האם הקהל שלך באמת נמצא באינסטרגם? האם באמת שווה לך לשלם למישהו
שיתפעל לך אותו שם. או למשל עמוד עסקי, אוקיי. מה הדבר שהוא לא חובה
שדווקא את תוציאי עכשיו. ולנשים ספציפית,  יש כאן בעיה הרבה פעמים של הלנ"ל.
לא נעים לי. לא נעים לי להגיד לספק שכרגע אני לא עובדת איתו.
זה לא רלוונטי כרגע. כשהעסק עומד בפני איזשהו כישלון, זה הזמן שלנו
להיות המנכ"ליות פה, להיות אסרטיביות פה, להתרכז במה שבאמת, באמת חשוב.

כמוני כמוך, גם אני אוהבת לספק עבודה לאנשים אחרים, גם אני אוהבת
לעשות את זה אבל, יש תקופות שבהן אנחנו חייבות להצטמצם ולהיות מאוד
מאוד מאוד שקולות עם הכסף שאנחנו מוציאות. בסופו של דבר, עסקים נכשלים
כי אין להם מספיק מזומן. תזרים המזומנים שלהם לא נכון ולא מדוייק ואת צריכה
לוודא שיהיה לך יותר מזומן כרגע, זה הכל. זאת אומרת, להסתכל האם  העובדים
שלך, באמת כל עובד שאת משלמת עליו, מכניס לך פי שלושה, פי שניים ממה שאת
משלמת עליו? האם כל נותן שירות שאת משלמת לו, מכניס לך יותר כסף ממה שאת
משלמת עליו? האם הוא מחזיר לך את ההשקעה בו? אם לא אז תעצרי את זה
כי את צריכה את הצי'צ'ינג, צ'יצ'ינג – את המזומנים אצלך עכשיו ביד.

זה הזמן לשים דגש על המכירות – למכור זה לעזור, זוכרת?!

הדבר השני שאת יכולה לעשות כשהעסק בתקופה לא טובה ואולי אפילו מועדת
לכישלון הוא לשים דגש על המכירות. לפני שאני אתחיל בכלל לדבר על זה,
אני כבר אגיד שלנשים בפרט, יש בעיה עם העניין הזה. קשה להן בהתחלה
להודות שהן כאן – פתחו עסק כדי שהיא תהיה רווחית, כדי להרוויח כסף.
ברור, אנחנו רוצות להציל את העולם, ברור אנחנו רוצות לעזור לכמה שיותר
אנשים, ברור שאנחנו רוצות לעשות את הטוב שלנו. אבל בסופו של דבר,
פתחנו עסק כדי להרוויח ולנשים הרבה פעמים מתחיל ה- "ריקודי בטן"
של התפתלויות ולא נעים לי – לנ"ל, כשאנחנו מדברות על לשים דגש על מכירות.

אז שימי לב מה זה אומר, זה אומר שבסופו של דבר, יכול להיות שאת –
הקדשת יותר מידי זמן לפיתוח של המוצר עצמו. השקעת בו עוד קצת
והפכת אותו עוד יותר למושלם ועוד יותר טוב ולא מספיק שימת דגש
על איך את מוכרת אותו, על איך את מעבירה אותו הלאה. ושימי לב,
למכור זה לעזור. אם את לא מוכרת ללקוחות שלך, את לא עוזרת להם.
הם יעזרו בדברים החינמיים, שהם כמובן טובים ומשובחים בחומרים
שאת מציעה. אבל כדי לעזור להם באמת, כדי שבאמת -יראו שוני בחיים שלהם,
הם צריכים אותך. הם צריכים את הליווי שלך ואת מה שלך יש לתת.

אז כל עוד את לא מוכרת להם, את לא עוזרת להם. את לא באמת מהווה
הבדל של לפני ואחרי בחיים שלהם. אז איך את יכולה לשים דגש עכשיו
על המכירות? אולי לייצר עוד מעמדי מכירה, אולי לעבוד שוב על כל עמודי המכירה
שלך, אולי הם לא מספיק חדים, אולי הם לא מספיק מחשקים, הם לא מספיק,
גורמים לאנשים חשק לקחת ולקנות את מה שאת עושה. אולי לא נוח לקנות ממך?
אולי אפשר רק בפייפאל ואי אפשר באשראי? אולי אפשר רק און ליין ומי שרוצה
לבוא ולאסוף, תשימי לב לדבר הזה ועוד יותר חשוב זה לזכור שאת באמת אשת המכירות
מספר אחת של העסק שלך. יש הרבה פעמים עצמאיות שיש להן מעין פנטזיה כזאת
שמישהו ייקח מהם את השיווק ואת המכירות. הפוך, את אשת המכירות הכי טובה.
אף אחד לא ימכור את זה בתשוקה כמו שלך, באהבה כמו שלך, במסירות כמו שלך.
אף אחד לא יודע באמת, באמת, באמת, מה את יכולה לתת ללקוחות שלך כמוך.

אז אל תתחמקי כרגע מהמכירות האלה, זה התפקיד שלך כמנכ"לית של החברה
שלך, להיות בחזית וליצר כמה שיותר מעמדי מכירה ואת בוחרת לדעת על הלקוחות
שלך. מה גורם להם לקנות דווקא ממך, מה גורם להם לקנות דווקא ממך עכשיו?
מה בוער בהם, מה כואב להם, מה מלהיב אותם, מה מרגש אותם? כל הדברים האלה,
את חייבת לדעת כדי לייצר את המכירות שלך בעסק וכל הדברים האלה הם הדברים
שמאפשרים לך לשים את הדגש על המכירות. 

וכמובן גם, להציע עוד דברים למכור לקהל שלך, שהוא כבר קיים.
לא רק ללקוחות שעדיין לא חוו אותך ולא מכירים אותך ואת חדשה
להם לגמרי והם עדיין לא סגורים על מי את ומה את יכולה לתת להם.
אלא כבר ללקוחות שקיימים לך בעסק. איך את יכולה להמשיך ולייצר –
מעמדי מכירה, כי למכור זה לעזור.

הדבר הנוסף שאת יכולה לעשות הוא, ללמוד.

הדבר הרביעי שאת יכולה לעשות הוא, ללמוד. ללמוד, ללמוד, ללמוד.
יש שם איזה משהו שאת כרגע לא מפענחת. יש שם איזשהו אתגר או קושי
שאת לא הצלחת לזהות אותו. אז זה הזמן שלך ללכת ולקרוא,
לקחת ייעוץ מקצועי, לקחת קורסים, להבין מה קורה בעסק שלך,
איך הוא הגיע לנקודה הזו ובעיקר, איך הוא לא יגיע לנקודה הזו שוב בהמשך.
איך את יכולה לצאת משם. לקחת לך מנטור, לשים פוקוס על הלמידה כדי שזה –
לא יקרה לך עוד פעם. אז אם תרצי עוד סרטונים כאלה, תכתבי לי כאן בתגובות.
אולי אני אעשה את אחד הסרטונים שאת תבקשי ובעיקר, בעיקר, 

תעשי חיים 😉
שלך,
טל

נ.ב
אל תשכחי להירשם לערוץ היוטיוב שלי – תלחצי כאן עכשיו
(ואם תלחצי על הפעמון מתחת לסרטון, תוכלי לקבל עדכון
ברגע שסרטון חדש עולה לאוויר).