מעדיפה לקרוא? הנה התמלול של הסרטון

לא, אין דברים כאלה, איזה כיף שהגעת לכאן לעוד סרטון בערוץ שלי.
אז היום אנחנו הולכות לדבר על כל מה שעושה תוכן מגניב, מעניין, רלוונטי לקהל שלך.
אף פעם לא תשברי יותר את הראש עם מה עכשיו את הולכת לכתוב או להגיד להם.

ברוכה השבה לערוץ שלי או ברוכה הבאה לערוץ שלי,
כאן אנחנו הולכות לדבר על לעשות, חיים בעסקים –
תכלס, טיפים, טריקים למה שעושה עסקים טובים יותר!
ולא לשכוח לעשות חיים בדרך,
לעשות את זה בצורה הרבה יותר רגועה, שפויה,
בפחות שעות ועם יותר רווחים!

אז במועדון עצמאיות עושות, חיים בעסק –
המועדון הדיגיטלי הייחודי לבעלות עסקים,
אנחנו בכל חודש מתמקדות בנושא אחר בעסק שהוא תמיד חשוב,
איך לעשות שיווק אורגני בפייסבוק, איך להעלות רווחים,
שיחת מכירה, כל מה שקשור לזה.

והחודש אנחנו מדברות על אינסטגרם!

אז אני כאן לשירותך, כי אני יודעת שאחד החסרים הכי גדולים באינסטגרם,
זה מה, מה מה כבר יש לי להגיד? הכל אמרו, הכל נאמר, הכל היה…
מה עכשיו? מאיפה אני אביא עוד רעיונות?

אז בדיוק בשביל זה אנחנו כאן והנה כמה רעיונות בשבילך,
שאני בטוחה שיעזרו לך לעשות חיים בעסק שלך.

אז קודם כל לתת טיפים, טיפים!
אנשים אוהבים טיפים, אנשים אוהבים לדעת מה עובד,
שמישהו אחר כבר התנסה בזה ועשה את זה,
ועכשיו הוא יודע מה טוב, מה מעולה לו.
אז לתת טיפים.
וטיפים, לא סתם טיפים, אנחנו תמיד נקשור את זה לתקופה בשנה  שהלקוח נמצא בה,
או לשלב שהלקוח נמצא בו מבחינת ההתפתחות שלו בעסק שלך.

ועכשיו בעברית, מה זה אומר?
אם אנחנו משלבות את זה בתקופת השנה,
אז יש לנו תחילת שנה, סוף שנה, אמצע שנה, קיץ אחרי אביב, יום עצמאות, פסח…
ללקוח יש צרכים מיוחדים וספציפיים למה שהוא חווה באותו רגע.
למשל, אם את יועצת  שינה וגמילה לילדים אז את יכולה לדבר על גמילה,
מה עושים עכשיו אחרי פסח, או לנצל את פסח  או איך לעשות גמילה בקיץ, או איך עושים גמילה בחורף, או איך עושים גמילה בקורונה, או איך עושים… וכו' וכו'…

זאת אומרת לקחת את הנושא הכללי ולשזור אותו בתוך הנושא הספציפי.
עכשיו מה זה אומר לתת תכנים בהתאם להתפתחות הלקוח?
אם למשל אני מלווה בעלות עסקים, אז יהיו לי תכנים שונים לבעלות עסקים שרק עכשיו פותחות את העסק, רק עכשיו מתחילות, ויהיה לי תכנים שונים לבעלות עסקים שהן ותיקות, שהן כבר יודעות, שהן כבר מנוסות וכבר ראו דבר או שניים.

אותו הדבר את בעסק שלך, כלומר יש ללקוח שלך שלבי התפתחות, איפה הוא נמצא ביחס לשירות שאת נותנת, אם זה רק התחלה שלו, הוא רק עכשיו מגשש, הוא רק עכשיו מתחיל להבין את העולם הזה, או שזה כבר תוכן שהוא מתקדם, זה כבר תוכן שהוא… טיפים שהם… כבר יש לו קילומטראז.

תתאימי את זה למקום שבו הוא נמצא, ככה יהיה לך קל, רק זה ייתן לך, באמת, עשרות אלפים פוסטים לכתוב. להתאים את זה לפי המצב שבו הלקוח שלך נמצא!

עוד דבר –  טעויות שעשית.
כדי לבנות את האוטוריטה שלך, כדי לבנות את הסמכות שלך,
הרעיון זה לא שאנחנו נציג ללקוחות שלנו איזה משהו מושלם,
כאילו אנחנו… אין כמונו הכל הולך לנו פיקס, ובואו תהיו כמונו, אם תתלוו אלינו.
אלא אנחנו בנות אדם אמיתיות, נשים אמיתיות, עם ילדים, עם קריירה, עם בן או בת זוג,
עם החיים עצמם, עם קורונה, עם קשיים, עם טעויות.

וכשאנחנו באות מהמקום הזה האנושי, האמיתי האותנטי.
אין, אי אפשר לעמוד בפנינו, כי אנחנו אומרות משהו שהוא אמיתי,
אנחנו לא מציגות איזה פרסונה שלא באמת קיימת, אלא באמת מי שאנחנו.
ולכן כשאת מדברת על טעויות שלך שעשית בעסק  זה דווקא בונה את האוטוריטה שלך,
זה בונה את הסמכות שלך, כי את מקצרת להם זמן,
את מקצרת להם התנסות כואבת בזכות מה שאת עשית,
ודווקא זה שאת כאילו לוחמת קרבות ותיקה מחבר אליך ומראה שבאמת,
את נותנת טיפים שבאמת עובדים.

אז כן לדבר על טעויות שעשית, לדבר על כישלונות,
לדבר על דברים שהם כאילו לא מאופרים, לא המושלם אלא באמת מי שאת –
מחבר אלייך ונותן תוכן מדהים לקהל שלך שבאמת יכול ללמוד גם מזה.

תובנה שהגעת אליה,
למשל אם יש לך קליניקה והיה לך איזה מקרה מיוחד באותו יום,
או ליווית איזה משהו מיוחד, פתאום נפלה לך איזה תובנה.

גם סיפור מקרה של מישהו אחר, כמובן ברור שזה באישור ובהסכמה שלהם וכולי,
אבל אם יש לך פתאום ככה, נפלה לך איזה תובנה כזאת שאת יכולה לתת לקהל שלך,
זה אחלה אחלה של פוסט או הדרכה שאפשר לעשות מהדבר הזה.

אם יש לך תובנה ששינית משהו בעסק שלך,
עד עכשיו עשית משהו בצורה מסוימת ועכשיו את עושה אותו  בצורה אחרת,
למה עשית את זה? מה התובנה? מה גרם לך לשנות? מה הבנת? מה למדת?
כל דבר שיכול לחסוך ללקוחות שלך זמן, כסף, אנרגיה – זה פוסט,
זה פוסט של תובנה שאת יכולה לתת, זה תוכן עם ערך שמוביל לדבר הבא בעסק שלך.

אז ממש לתת את זה,  להסביר… למשל אם את יועצת שינה,
אז למה את נגד, אני יודעת מה…
למה את נגד להפסיק הנקה בזמן שעושים תהליך ייעוץ שינה, למשל,
מין תובנה כזאת, משהו שאת מבינה מזה.

מאחורי הקלעים, עוד פעם, כמו שאמרנו, אנחנו אנחנו,
אנחנו לא עוברות השתלת אישיות כשאנחנו בפרסונה המקצועית וההפך,
ככל שאנחנו עם יותר קילומטראז עסקי אז הפער בין מי שאנחנו בחיים האמיתיים,
למי שאנחנו בחיים העסקיים, הוא הולך ומצטמצם.

אז אותו הדבר גם כאן, לתת איזה שהיא מאחורי הקלעים, משהו אישי שלך.
זה לא חייב להיות עכשיו אולטרסאונד משטח גרון, משהו מאוד מאוד אישי,
אבל כן קצת ממך, בקרוב שלך, תהליך העבודה שלך.
איך את עושה, נגיד את מתכננת את הזמן שלך, איך את עושה את זה?
כשאת בדרך לפגישה איפה את, בית קפה שאת אוהבת לעבוד ממנו,
כל דבר שהוא משהו ממך,  שהוא אישי ממך, תני את זה!

אם את מצטלמת עם הילדים שלך למשל, אז את יכולה להעלות משהו מהם עם תובנה עסקית שקיבלת מהם,
תובנה מקצועית שקיבלת או מרגע בזוגיות או משהו שחווית או משהו שראית.

תחביבים שלך, מה את אוהבת לעשות?
תני מעולמך האישי,  זה משהו שמאוד מחבר.
איפה את נמצאת, איך את שותה את הקפה…
כל דבר שאת יכולה לתת  שהוא את על אמת – מעולה מעולה מעולה! אחלה פוסטים!

הכל עניין של מיניונים כמובן, אנחנו לא פותחות עכשיו אגו'ייה, אוקיי?
מקום שיאללה תרימו לנו  ולמי שאנחנו.
אבל כן מדי פעם איזה תוכן שנרצה לשלב גם אותו ולתת גם אותו.

מה עוד כתבתי לך? אה… טעויות נפוצות!
כאילו להפריך מיתוסים בתחום שלך.
למשל מה הפסקת לקנות, מה לא באמת צריך לקנות כדי…
למשל כדי לעשות סרטונים לא צריך באמת לקנות מצלמה ולא צריך באמת לקנות תאורה,
אפשר להסתדר עם מה שיש בבית, עם חלון ועם הפלאפון, למשל.
זה משהו שחוסך ללקוחות  הרבה כסף.

אם את למשל, לא יודעת, בתחום שלי, מלווה עסקית,
זה משהו שחוסך ללקוחות הרבה כסף,
זה משהו שהם ישר רואים כמה הם צריכים לקנות וכמה הם צריכים לעשות.
וחסכנו להם את זה, עזרנו להם לא לעשות את זה.

מיתוסים, מה כאילו עוזר אבל בעצם רק מחרב או מעכב או לא נותן את התוצאה שבאמת רוצים.
אז מיתוסים, מיתוסים נפוצים. תספרי על זה, תספרי על כאילו טעויות נפוצות, שחושבים שזה עוזר, אבל בעצם זה ממש לא עוזר.

למשל, לא יודעת מה, נגיד שאת נטורופתית, ואת אומרת:
לא, לנשנש אגוזים זה ממש לא כמו שחשבתם.
זה ממש לא טוב, זה ממש לא בריא, ההפך, לא כדאי לכם לנשנש.

אוקיי, משהו כזה,  הבנת אותי…

מה הפסקת לעשות?
דברים שאת לא עושה יותר בעסק שלך או במקצוע שלך או בתחום העיסוק שבו את עובדת. מה לא נכון יותר לעשות ולהפסיק לעשות.

למשל לי כאן בערוץ יש סרטון של דברים שהפסקתי לעשות בעסק שלי,
שאני לא עושה אותם יותר ולא רק שהם הביאו תוצאות יותר טובות הם גם העלו את הרווחיות.
אז חפשי אותו כאן בערוץ, ממליצה לך.

עוד משהו שאת יכולה לתת –  קיצורי דרך!
מה באמת את צריכה כדי… בתחום המקצועי שלך, עוד פעם,  לקוחות רוצים, מחפשים…
מחפשים לפתור בעיה שיש להם, אמיתית שמציקה להם,
מחפשים לקבל פתרון טוב יותר למשהו שיש להם או לספק איזשהו רצון שלהם,
לספק איזה משהו שהם רוצים.

אז כשאת מספרת בעצם מה הדברים שבאמת צריך, מה הדברים שבאמת עובדים,
זה גם תוכן מהמם מלא ערך לקהל שלך וזה גם תוכן  שממצב אותך כאוטוריטה.

כמה דגשים  סופר חשובים לגבי זה:

  • קודם כל שימי לב אנחנו לא סתם נותנות תוכן וערך וטיפים וטריקים ושטיקים –
    המטרה שלנו זה בעצם לעזור ללקוחות שלנו, לקדם אותם לעסק שלנו, לקרב אותם אלינו.
  • כשאת נותנת ערך וטיפים, לא לשכוח לתת להם ולהציע להם את הפתרון המלא.
    באיזה תוכנית שלך יש פתרון מלא? איך הם יכולים לקבל באמת מענה לצורך שמפריע להם?
    מה באמת הם יכולים, באיזה מוצר שלך? באיזה שירות שלך?
  • איך הם יכולים למצוא אותך? זה סופר חשוב לא לשכוח את זה.
  • לא לשכוח להתמיד להתמיד להתמיד  – אל תישברי, סרטון אחד לא מספיק, לייב אחד לא מספיק
    טיפ אחד לא מספיק, כל הזמן לתת עוד ועוד ועוד.
  • לבדוק – לבדוק עם הקהל מה מעניין, מה עובד, מה נותן לך את הפידבק  שאת צריכה ו מה פחות?
    אנחנו לא נשקיע במשהו שלא נותן לנו את הערך שלנו, במשהו שלא נותן את התמורה שאנחנו רוצות בעצם לעסק שלנו,
    לא נשקיע הרבה זמן בלתת תוכן בלי שיש לו באמת משהו שמועיל לעסק שלנו מן הסתם.

אז אם אהבת את הסרטון הזה, בבקשה הירשמי לערוץ שלי,
ואל תשכחי ללחוץ על הפעמון  כדי שלא אעלם לך אי-שם ברחבי יוטיוב,
ותוכלי לצפות שוב בעוד סרטונים שלי.

את מוזמנת כמובן להצטרף למועדון עצמאיות עושות, חיים בעסק
מועדון וירטואלי שבו אנחנו על זה שימי לב כאן יש את כל הפרטים, איך את מצטרפת אלינו ובעיקר תעשי חיים בעסקים.
יאללה ביי.

תעשי, חיים (:
שלך,
טל שפיר