מעדיפה לקרוא? הנה התמלול של הסרטון:

מה עושים עם תאומים? מה עושים?
מה לעשות בעסק אם יש לך שני קהלי יעד?
איך לדבר אליהם? למי לשווק? מתי לפנות למי?
כל הפתרונות לכאב הראש הזה, מיד אחרי הפתיח.

ברוכה הבאה לעוד סרטון בערוץ שלי.
איזה כיף לראות אותך היום, את נראית טוב במיוחד.
כיף גדול שאת כאן.

אז מה אנחנו עושות אם יש לנו שני קהל יעד ומוצר או שירות אחד?
איך אנחנו מדברים אליהם? איך אנחנו פונים אליהם?

אז נתחיל מהסוף. באופן כללי עסק לא כדאי שיהיה לו רק מוצר או שירות אחד,
זה אויב מאוד מאוד גדול וזה אויב שפגע בנו גם בתקופת הקורונה,
למי שלא היו כמה מוצרים להציע זה הייתה בעיה מאוד מאוד רצינית.
אז אנחנו לא נרצה להסתמך רק על מוצר או שירות אחד,
אנחנו נרצה להיות מולטי, שיהיה לנו כמה.

אבל נגיד שיש לך מוצר או שירות אחד מתוך כמה מגוונים שפונה לשני קהלי יעד.
אז כנראה שבנית את המוצר הזה עבור קהל יעד אחד, מרכזי, עיקרי,
שזיהית את הבעיה שלו, שזיהית מה מציק לו, ועבורו הדבר הזה נבנה ונרקם.
כי זה מה שאנחנו עושות כבעלות עסקים, אנחנו פתרון בעיות כיזמיות,
אנחנו פותרות בעיות, אם יש בעיה בעולם בא לנו לפתור אותה.

ואז גילית עם הזמן, אולי, שלאט לאט, קהל יעד שבכלל לא דמיינת,
לא חשבת, לא פנית אליו מלכתחילה, שזה מאוד נחמד לגלות את זה פתאום,
גם הוא רוצה להשתמש במוצר או בשירות שלך,
ואז את לא יודעת למי לפנות קודם? מה לעשות? עם מי לדבר?

אני יכולה לשתף אותך על הלוחות תכנון שלי,
לוחות התכנון שלי נכתבו, נוצרו מתוך באמת הצורך שלי כבעלת עסקים
וכאימא לארבעה ואישה של אחד,
איך לסדר את הדבר הזה, מאיפה להתחיל בכלל,
והתחשק לי שניהול הזמן שלי יהיה ככה מנצנץ וכיף,
ולא כזה תמיד זה העונש כזה עם יומנים משמימים.

וככה נוצרו לוחות התכנון שלי,
הם נבנו עבור בעלות עסקים, לבעלות עסקים, על ידי בעלת עסק.
אבל מה, עם הזמן גיליתי שגם בעלות עסקים קונות אותן עבור הילדות שלהן,
הן רוצות לתת את ההשראה, הן רוצות להעביר להן את הערכים האלה –
של תכנון ולקיחת אחריות והובלה וכל הדברים המעולים האלה, והתחילו לקנות גם להן.

עכשיו, תחשבי מה היה קורה אם אני הייתי מתחילה לדבר גם לנערות בו זמנית, בשיווק שלי,
אותו הדבר את בשיווק שלך.
בנית את המוצר שלך לקהל יעד אחד,
ופתאום את מתחילה לדבר גם לקהל היעד השני.
אלה, לא ירגישו שזה מחובר אליהם, הם לא יבינו, הם לא ירגישו שזה מוצר עבורם –
שעונה על הבעיות שלהם ועל מי שהן,
ואלה לא ירגישו את זה, הם לא ירגישו שאת מומחית,
שאת יודעת מה את אומרת, שאת באמת מבינה ובאמת התאמת את המוצר עבורן.

ולכן מה שאנחנו נעשה זה כמה דברים,
קודם כל אנחנו נפנה 95 אחוז מהזמן לקהל היעד העיקרי שלנו,
אנחנו נדבר על הכאבים שלהן, על איך אנחנו יכולות לעזור להן,
על הצרכים שלהן, על כל הדברים האלה.

ואחד ל… ל… ל… אולי נזכיר באיזה פוסטצ'ון כזה קטן, פוסטצ'ונקי,
גם את קהל היעד השני. זה יכול להיות באיזושהי קריצה, זו אופציה אחת.

גם אם יש לך נגיד אתר, אז אנחנו נרצה להפריד בין קהלי היעד,
שקהל היעד העיקרי, רוב האתר יוקדש לו,
ותהיה עוד לשונית או עוד מקום שמוקדשת לקהל היעד המשני שלך.

זאת אומרת לא נרצה לבלבל ולדבר בשני קולות, זה לא קנון,
אלא שיהיה לנו קול אחד ברור מובהק עבור קהל היעד העיקרי, ומדי פעם נזכיר גם את קהל היעד השני.

אם יש באפשרותך להפריד בין קהלי היעד וזה באמת משתלם כלכלית ובאמת מצדיק את עצמו,
אז אולי זה הזמן לחשוב על פלטפורמות אחרות ושונות,
אולי בפייס, אולי בעוד אתר.
אבל לא הייתי עושה אם זה לא מצדיק את עצמו כלכלית, גם וגם,
זה מה זה וואג'רס כאילו להתעסק עם זה ולהקים ולדבר עם עוד קהל יעד,
ולהקים לו מערך שיווק, ולהקים לו סל מוצרים וכו'.
אנחנו לא רוצות להיכנס לשם אם זה לא מאוד מאוד שווה לנו. אז זה משהו שנוכל לעשות.

באופן כללי בשיווק שלנו יש כמה סוגים של תכנים,
אנחנו כן נייצר תכנים שמתאימים לקהל רחב ביותר,
כי אנחנו כן נרצה למשוך כמה שיותר אנשים,
לא כל מי שנתקל בתכנים שלנו בפעם הראשונה,
כבר רוצה זהו, להתחתן איתנו, ללדת לנו ארבעה ילדים,
למכור לנו, לקנות לנו,
לעבור איתנו לברבדוס… הבנת אותי… אוקיי, לא, לוקח זמן.

יש אנשים שכן, שיראו, ידלקו, יבינו מה אנחנו עושות, ומיד ירצו לקנות מאיתנו.
אבל יש אנשים שלא.

ולכן יש גם תכנים שהם כלליים, שהם מין מבוא כזה,
מין ישר כזה שכל מיני אנשים, עם כל מיני צרכים יכולים להתחבר אליהם.
ואז לאט לאט ובזכות מערכת היחסים שנוצרת בשיווק,
אז אנשים שהתוכן המהותי שאליו אנחנו פונים מחמם אותם
וככה עונה על הצרכים שלהם, הם ירצו לקנות מאיתנו.

אז אם בתכנים הכלליים יש צרכים, יש רצונות,
יש דברים משותפים בין שני קהלי היעד שלך שאת יכולה לדבר אליהם בכלליות,
בחלק מהתכנים הכלליים שלך, ואז זה פונה אליהם וגם אליהם, ונפתרה לך הבעיה!

אם יש צרכים שהם משותפים לשניהם, אז את יכולה לדבר עליהם,
ולהמשיך בפוסטים הממוקדים או בסרטונים הממוקדים לקהל היעד שלך העיקרי שאליו את פונה,
מה את שמה בחזית כל פעם, ואת מי את מקדמת ומתי את מכניסה את הפוסטונצ'יק הקטן הזה.

תעשי, חיים (:
שלך,
טל שפיר